Sunday, April 17, 2011

Just call me~ NABILLA



Setiap manusia mesti mempunyai nama atau gelaran masing2 kan? Sebagai contoh,Salmah akan dipanggil Sally.. Kamal digelar Camel(hukhukhuk)... Katijah as Cat.... Tapi dalam Islam,adalah sebaiknya kita memanggil seseorang tu dgn full name...But for me,mesti orang2 di luar sane susah untuk panggil aku dgn full name... So, x perlu mmbazirkan suara kalian.........

Yup!!! just call me VANILLA NABILLA..  Nak dengar 1 cite x???
Walaupun korang x brminat nak dengar tapi dalam hati aku ni,terase mcm nak jugak bercerite..mcam terdengar je suare2 kat luar sane tu yg mnjerit "Nabilla,Cer Citer....Cer Citer!!!! "...

So,disebabkan itu,aku nak memulakan penceritaan ini dengan Bismillahirahmanirrahim~~~~~~~

Name aku memg simple (kot) and rasenye xde lah smpai tergeliat lidah anda untuk mempronounce kan nye,tp bagi kaum cina atau omputih ker atau sewaktu dgnnya, memg name aku ni susah nak disebut rasenye...

So,nak dijadikan citer,bnyak juge la client/customer yang mempronouncekan name aku dgn begitu susah n hasilnya name aku drpd NABILLA bertukar mnjadi " Navilla", " NorBila" , "Nadila", " Madila"(Mad ker aku ni?), "Lila", "Nab"( Name makcik jirah sebelah umah aku pun ade gak termasuk), " Bil" dan sebagainye....Hahahahahaha

Tapi yang paling kelakar skali ialah ade jugak 1 manusia tu dipanggil nya aku ni "VANILLA".....Hahahaha
Sambil ketawa aku cakap kat dia,Vanilla tu sejenis ice-cream.. Dengan malu-malu alah,dia pun turut ketawa kecil dgn harapan dpat mengcover kehilafan dia tu.....Tapi sesungguhnya,hamba Allah yg bernama NABILLA ni sorang yg pemaaf lagi baik ati... So, bab2 kesilapan pronounce name ni kira xde hal lah...Korang pngil la aku name ape pun,yg penting korang senang....

Tapi bile di pikir balik,rasenya klau aku guna nama VANILLA as my nick name sesuai x? so sweet,kan???
Hah,dah terlanjur citer pasal vanilla ni, aku memg layan giler makan ice-cream vanilla.... SEdAp.....
Let's get a cup of vanilla ice-cream now at McD...
Or maybe a cup of McD Mudpie...  Terbaekkkkkkkkkkkkk!!!!
McFlurry

McD Vanilla Ice Cream
Kalau dulu,pantang bile makan ice cream McD jek,mesti g makan wif Nana kat fountain KLCC...

1 comment:

  1. haii...nabila boleh i tau email u tak....nak add jd best friend

    ReplyDelete


i luv Allah,i luv prophet muhamad,i luv myself,i luv my family and i luv wat i am doing currently in order to earn a living